Introducerade självbetjäning för mobilabonnemang för Internet of Things

Antony's roll
Innovatör, affärsmodellskapare, produktchef, affärsutvecklare

Utmaningen
Hur mobiloperatörer kan fånga utvecklare på plattformar för hantering av anslutningar där det vanligtvis tar flera veckor att onboarda en kund.

Lösningen
Skapade Connect Hub. En självbetjäningsplattform som orkestrerar onboarding av B2B-kunder till IoT Accelerator-anslutningshanteringssystemet. Connect Hub erbjuder verklig zero-touch onboarding av företag via flera digitala kanaler, inklusive en webbutik, säljrepresentanters mobiltelefoner, AWS Marketplace och Azure Marketplace. Onboardingtiden för B2B-kunder minskas från flera veckor till mindre än 75 sekunder.

Resultat
Connect Hub används globalt av mobiloperatörer över hela världen för att onboarda små kunder och utvecklare till Ericsson (nu Aeris) plattform för hantering av anslutningar.

Lärdomar
Det finns en enorm komplexitet i B2B-onboarding. Automatisering är nyckeln till att omvandla B2B-försäljning från högberöring, men du måste vara försiktig så att den insats som krävs för att koda automatiseringen inte överstiger kostnaden för det manuella alternativet. Automatisering är vanligtvis tillämplig när en tröskel för manuellt transaktionsvolym nås eller när tiden som krävs för att utföra manuella uppgifter är överdriven. Det är också avgörande att förstå dina kunders digitaliseringsmognad och inte överskrida gränsen.

 


Nästa
Nästa

Pionjär inom anslutningen av begränsade IoT-enheter till Azure IoT Hub och AWS IoT Core