Återuppfann en avknoppning och blev återförvärvad

Antony's roll
Produktstrategiutvecklare, marknadsstrategiutvecklare och genomförare

Utmaningen
Ta över en meddelandeplattform med låg marknadsandel från Ericsson och vänd den.

Lösningen
Genomför en tvådelad strategi för att vinna marknadsandelar. För det första, ersätt kärnlogiken med en helt ny tjänstedefinitionskapacitet som möjliggör gaffeltruckuppgraderingar av inarbetade konkurrenter. För det andra, samarbeta med branschkonsulter för att omdefiniera den proprietära röstbrevlådemarknaden som "IP-meddelanden" och positionera Mobeon som den nya marknadsledaren.

Resultat
Förutom att göra den etablerade marknadsledaren rasande, presterade Mobeon över förväntan och köptes så småningom tillbaka av Ericsson.

Lärdomar
Var inte rädd för att omdefiniera en marknad och slå över din vikt. Perception är allt på konkurrensutsatta marknader.

Föregående
Föregående

Skapade koncept för suverän moln

Nästa
Nästa

Försökte skapa en ny trådlös standard för hem.